Η πολυβραβευμένη ταινία του Βασίλη Μαζωμένου
Σε διανομή της NEW STAR
από 16/03/2023 στο STUDIO new star art cinema
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου της Αθήνας
Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Πόρτο
Ελληνικό φεστιβάλ Λονδίνου
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Cinefantasy Βραζιλίας
Athens Marathon IFF
«Η "Εξορία" είναι το ταξίδι ενός ανθρώπου, ως ξένος, στη χώρα του. Η ιστορία χωρίζεται σε επεισόδια, όπως στα όνειρα ή στους εφιάλτες. Και διαβάζεται επίσης ανάποδα, υπό την έννοια ότι στο ταξίδι του ήρωα η αρχή και το τέλος έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά. Ο τίτλος αναφέρεται στην απώλεια του εαυτού και στην πλήρη αποξένωση, αφού ο ήρωας βιώνει στη χώρα του μια λαθραία ζωή.»
-Βασίλης Μαζωμένος
Η "εξορία" μέσα μας ως κραυγή στη λήθη του χρόνου , ένα ταξίδι στο όνειρο ή στην πραγματικότητα
-DNA
Trailer: https://vimeo.com/359339563
imdb
Exile (2019) - IMDb
https://www.imdb.com/title/tt10761128/
Εξορία (ταινία) - wikipedia
https://el.wikipedia.org/wiki/Εξορία_(ταινία)
Flick
ΣΥΝΟΨΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
Πρόκειται για ταινία που ασχολείται άμεσα με την επόμενη μέρα της ελληνικής οικονομικής κρίσης μέσω του Άρη, ενός απελπισμένου άντρα, ο οποίος επιχειρεί να εγκαταλείψει την Ελλάδα με ένα - σχεδόν κατεστραμμένο- σκάφος. Μετά τη διάσωσή του από βέβαιο πνιγμό από την ακτοφυλακή, θα επιστρέψει ως ξένος στη χώρα του. Εκεί θα βιώσει κάθε είδους ακρότητα ως απόκληρος του συστήματος. Θα κλέψει, θα γίνει σκλάβος και θα σκοτώσει. Η ιστορία παραπέμπει σε μια σύγχρονη Οδύσσεια.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία: Βασίλης Μαζωμένος
Σενάριο: Βασίλης Μαζωμένος
Διεύθυνση φωτογραφίας: Φώτης Μήτσης
Μοντάζ: Κώστας Τατάρογλου
Ήχος: Αντώνιος Σαμαράς
Μουσική: Μιχάλης Νιβολιανίτης, Αλέξανδρος Χριστάρας (DNA)
Ηθοποιοί: Κατερίνα Τσάση Δέδε, Στέφανος Κακαβούλης, Αγγελική Καρυστινού, Δημήτρης Σιγανός
Παραγωγή: Horme Pictures
Παραγωγοί: Βασίλης Μαζωμένος
Συμπαραγωγή: Vasilis Alatas Films
Συμπαραγωγοί: Βασίλης Αλατάς, Βασίλης Κωνσταντιλιέρης
Κοστούμια:
Μάγδα Καλορίτη Σκηνικά:
Δήμητρα Παναγιωτοπούλου
Χρώμα:Έγχρωμο
Χώρα Παραγωγής: Ελλάδα
Έτος Παραγωγής: 2019
Διάρκεια: 110´
Γλώσσα : Αγγλική, Ελληνική
ΚΡΙΤΙΚΕΣ
Ο Βασίλης Μαζωμένος, παίζοντας κρυφτό με το θεατή του, τον οδηγεί σε αλλόκοτους κόσμους που συχνά φλερτάρουν με το γκροτέσκο, ή άλλοτε με το δραματικό, το σοβαρό, το ακατανόητο στο οποίο προστίθενται περίτεχνες δόσεις ευπρόσδεκτου χιούμορ.
-Élie Castiel
Εκείνο που επιδιώκει, και τελικά καταφέρνει, ο Μαζωμένος είναι, μέσα από τα επεισόδια αυτά, να παρουσιάσει τους διάφορους τρόπους εκμετάλλευσης, ταπείνωσης και εξευτελισμού του νεοέλληνα, εξόριστου, όπως υποβάλλει και ο τίτλος της ταινίας, στην ίδια του τη χώρα, την Ελλάδα της κρίσης.
-Νίνος Μικελίδης
Ο Μαζωμένος από την αρχή αντιστρέφει την κατάσταση. Αυτό που φεύγει είναι Έλληνας γιατί η ζωή στην Ελλάδα έχει γίνει αβίωτη, τα πάντα έχουν καταρρεύσει, ηθικές αξίες δεν υπάρχουν, ο κοινωνικός ιστός έχει διαρραγεί ανεπανόρθωτα.Τι μας λέει, εν τέλει ο Βασίλης Μαζωμένος; Κάτι πολύ σημαντικό, πως δηλαδή ακόμη κι ο τόπος μας μπορεί να είναι εξορία."
- Στράτος Κερσανίδης
Με έναν συνδυασμό τυπικής μυθοπλασίας και ενθέσεων σκηνών της σύγχρονής μας Ιστορίας (να θυμίσω την σεκάνς με το ξύλο, τον εικονικό βιασμό με τους τύπους να τραγουδάνε τον εθνικό ύμνο της Γερμανίας), διάχυτη αναφορά πως οι περισσότεροι Έλληνες βρισκόμαστε σε πολλαπλών μορφών εξορία. Σκλαβιά, ξύλο, έγκλημα, ξένη οικονομική εξάρτησης, όλα αυτά δένουν μαζί. Κατ’ εμέ η καλύτερη μέχρι στιγμής ταινία του Βασίλη Μαζωμένου.
- Αλέξης Δερμεντζόγλου
"Το σύμπαν του Βασίλη Μαζωμένου είναι και πάλι εδώ, σ' ένα φιλμ πιο φιλόδοξο, πιο υπερβατικό, αλλά με όλα τα γνώριμα χαρακτηριστικά του σκηνοθέτη του: πολιτικός λόγος, ανθρωπιστική αγωνία, αισθαντική δραματοποίηση. Η «Εξορία» βλέπεται από την αντίθετη πλευρά του καθρέφτη (της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας)
-Λήδα Γαλανού
Ο (αντι)ήρωας του Μαζωμένου, ένας σύγχρονος ηττημένος Οδυσσέας, δεν είναι ένας απελπισμένος μετανάστης. Είναι ένας απελπισμένος, εξαθλιωμένος Έλληνας που προσπαθεί να διαφύγει από την ίδια του τη χώρα με μια βάρκα. Όμως διασώζεται από την ακτοφυλακή και τελικά περνά τα πάνδεινα σε μια εφιαλτική εκδοχή της Ελλάδας (ένα ανατριχιαστικό μέλλον; ή μήπως μια αλληγορία για το παρόν της;) όπου ο μόνος Θεός είναι τελικά ο Θεός του χρήματος, και η μόνη διέξοδος επιβίωσης είναι η κάθε λογής εκπόρνευση και ταπείνωση.
-Ευάννα Βενάρδου
Την πρωτότυπη μουσική των Dna (Μιχάλης Νιβολιανίτης & Αλέξανδρος Χρηστάρας)
μπορείτε να ακούσετε εδώ :
Comments