top of page
  • Writer's picturednalabel

Η πολυβραβευμένη ταινία του Βασίλη Μαζωμένου

Σε διανομή της NEW STAR

από 16/03/2023 στο STUDIO new star art cinema


Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου της Αθήνας

Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Πόρτο

Ελληνικό φεστιβάλ Λονδίνου

Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Cinefantasy Βραζιλίας

Athens Marathon IFF


«Η "Εξορία" είναι το ταξίδι ενός ανθρώπου, ως ξένος, στη χώρα του. Η ιστορία χωρίζεται σε επεισόδια, όπως στα όνειρα ή στους εφιάλτες. Και διαβάζεται επίσης ανάποδα, υπό την έννοια ότι στο ταξίδι του ήρωα η αρχή και το τέλος έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά. Ο τίτλος αναφέρεται στην απώλεια του εαυτού και στην πλήρη αποξένωση, αφού ο ήρωας βιώνει στη χώρα του μια λαθραία ζωή.»

-Βασίλης Μαζωμένος


Η "εξορία" μέσα μας ως κραυγή στη λήθη του χρόνου , ένα ταξίδι στο όνειρο ή στην πραγματικότητα

-DNA


Trailer: https://vimeo.com/359339563

imdb

Exile (2019) - IMDb

https://www.imdb.com/title/tt10761128/


Εξορία (ταινία) - wikipedia

https://el.wikipedia.org/wiki/Εξορία_(ταινία)

Flick

https://www.flickr.com/.../15566.../albums/72177720306451300


ΣΥΝΟΨΗ ΤΑΙΝΙΑΣ

Πρόκειται για ταινία που ασχολείται άμεσα με την επόμενη μέρα της ελληνικής οικονομικής κρίσης μέσω του Άρη, ενός απελπισμένου άντρα, ο οποίος επιχειρεί να εγκαταλείψει την Ελλάδα με ένα - σχεδόν κατεστραμμένο- σκάφος. Μετά τη διάσωσή του από βέβαιο πνιγμό από την ακτοφυλακή, θα επιστρέψει ως ξένος στη χώρα του. Εκεί θα βιώσει κάθε είδους ακρότητα ως απόκληρος του συστήματος. Θα κλέψει, θα γίνει σκλάβος και θα σκοτώσει. Η ιστορία παραπέμπει σε μια σύγχρονη Οδύσσεια.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Βασίλης Μαζωμένος

Σενάριο: Βασίλης Μαζωμένος

Διεύθυνση φωτογραφίας: Φώτης Μήτσης

Μοντάζ: Κώστας Τατάρογλου

Ήχος: Αντώνιος Σαμαράς

Μουσική: Μιχάλης Νιβολιανίτης, Αλέξανδρος Χριστάρας (DNA)

Ηθοποιοί: Κατερίνα Τσάση Δέδε, Στέφανος Κακαβούλης, Αγγελική Καρυστινού, Δημήτρης Σιγανός

Παραγωγή: Horme Pictures

Παραγωγοί: Βασίλης Μαζωμένος

Συμπαραγωγή: Vasilis Alatas Films

Συμπαραγωγοί: Βασίλης Αλατάς, Βασίλης Κωνσταντιλιέρης

Κοστούμια:

Μάγδα Καλορίτη Σκηνικά:

Δήμητρα Παναγιωτοπούλου

Χρώμα:Έγχρωμο

Χώρα Παραγωγής: Ελλάδα

Έτος Παραγωγής: 2019

Διάρκεια: 110´

Γλώσσα : Αγγλική, Ελληνική


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Ο Βασίλης Μαζωμένος, παίζοντας κρυφτό με το θεατή του, τον οδηγεί σε αλλόκοτους κόσμους που συχνά φλερτάρουν με το γκροτέσκο, ή άλλοτε με το δραματικό, το σοβαρό, το ακατανόητο στο οποίο προστίθενται περίτεχνες δόσεις ευπρόσδεκτου χιούμορ.

-Élie Castiel


Εκείνο που επιδιώκει, και τελικά καταφέρνει, ο Μαζωμένος είναι, μέσα από τα επεισόδια αυτά, να παρουσιάσει τους διάφορους τρόπους εκμετάλλευσης, ταπείνωσης και εξευτελισμού του νεοέλληνα, εξόριστου, όπως υποβάλλει και ο τίτλος της ταινίας, στην ίδια του τη χώρα, την Ελλάδα της κρίσης.

-Νίνος Μικελίδης


Ο Μαζωμένος από την αρχή αντιστρέφει την κατάσταση. Αυτό που φεύγει είναι Έλληνας γιατί η ζωή στην Ελλάδα έχει γίνει αβίωτη, τα πάντα έχουν καταρρεύσει, ηθικές αξίες δεν υπάρχουν, ο κοινωνικός ιστός έχει διαρραγεί ανεπανόρθωτα.Τι μας λέει, εν τέλει ο Βασίλης Μαζωμένος; Κάτι πολύ σημαντικό, πως δηλαδή ακόμη κι ο τόπος μας μπορεί να είναι εξορία."

- Στράτος Κερσανίδης


Με έναν συνδυασμό τυπικής μυθοπλασίας και ενθέσεων σκηνών της σύγχρονής μας Ιστορίας (να θυμίσω την σεκάνς με το ξύλο, τον εικονικό βιασμό με τους τύπους να τραγουδάνε τον εθνικό ύμνο της Γερμανίας), διάχυτη αναφορά πως οι περισσότεροι Έλληνες βρισκόμαστε σε πολλαπλών μορφών εξορία. Σκλαβιά, ξύλο, έγκλημα, ξένη οικονομική εξάρτησης, όλα αυτά δένουν μαζί. Κατ’ εμέ η καλύτερη μέχρι στιγμής ταινία του Βασίλη Μαζωμένου.

- Αλέξης Δερμεντζόγλου


"Το σύμπαν του Βασίλη Μαζωμένου είναι και πάλι εδώ, σ' ένα φιλμ πιο φιλόδοξο, πιο υπερβατικό, αλλά με όλα τα γνώριμα χαρακτηριστικά του σκηνοθέτη του: πολιτικός λόγος, ανθρωπιστική αγωνία, αισθαντική δραματοποίηση. Η «Εξορία» βλέπεται από την αντίθετη πλευρά του καθρέφτη (της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας)

-Λήδα Γαλανού


Ο (αντι)ήρωας του Μαζωμένου, ένας σύγχρονος ηττημένος Οδυσσέας, δεν είναι ένας απελπισμένος μετανάστης. Είναι ένας απελπισμένος, εξαθλιωμένος Έλληνας που προσπαθεί να διαφύγει από την ίδια του τη χώρα με μια βάρκα. Όμως διασώζεται από την ακτοφυλακή και τελικά περνά τα πάνδεινα σε μια εφιαλτική εκδοχή της Ελλάδας (ένα ανατριχιαστικό μέλλον; ή μήπως μια αλληγορία για το παρόν της;) όπου ο μόνος Θεός είναι τελικά ο Θεός του χρήματος, και η μόνη διέξοδος επιβίωσης είναι η κάθε λογής εκπόρνευση και ταπείνωση.

-Ευάννα Βενάρδου



Την πρωτότυπη μουσική των Dna (Μιχάλης Νιβολιανίτης & Αλέξανδρος Χρηστάρας)

μπορείτε να ακούσετε εδώ :




  • Writer's picturednalabel

Μετά την ΜΗΔΕΙΑ του Ευριπίδη, η οποία παρουσιάστηκε στο ΜΠΑΓΚΕΙΟΝ, ο Δημήτρης Γεωργαλάς σκηνοθετεί την ΕΝΤΑ ΓΚΑΜΠΛΕΡ του Ίψεν. Οι παραστάσεις ξεκίνησαν στις 23 Φεβρουαρίου 2023 στο Bios.

Το έργο, ως ψυχόδραμα, είναι η γνωμάτευση της εποχής μας, της κατάχρησης των σχέσεων και της ψυχικής παθολογίας του σύγχρονου ανθρώπου. Πίσω από τα πρόσωπα διακρίνεις τα συμπτώματα ενός αξιακού συστήματος μέσα στο οποίο λειτουργούν μόνο χειριστικές και τοξικές σχέσεις. Πίσω από κάθε πρόσωπο διαφαίνεται ένα τερατώδες Υπερεγώ που συνθλίβει τον ψυχισμό του.

Η Έντα Γκάμπλερ λατρεύει την ομορφιά, υψώνει έναν καθρέφτη και μέσα σ’ αυτόν βλέπει την ασχήμια του εαυτού της, του σαρκοβόρου κόσμου που την περιβάλλει, της ύπαρξης που δεν της έχει μείνει κανένα ευγενές κίνητρο.

Η παράσταση σκιαγραφεί ψυχαναλυτικά τον άνθρωπο του σήμερα, που βουλιάζει σε μια διαστροφική πλήξη, που ό,τι κι αν έχει δεν είναι ποτέ αρκετό, την διαφθορά ως κυρίαρχο μέσο αλληλοεπιρροής και το συμφέρον, βασικό πυρήνα των σχέσεων. Η ηρωίδα είναι το θύμα μιας πατριαρχικής κοινωνίας, που απειλεί την ελευθερία της και στέκεται επικριτική και απειλητική απέναντί της. Η απάντησή της στον εγκλωβισμό, όσο κι αν είναι αυτοκαταστροφική, είναι και μια πράξη πολιτική, μια βίαιη ρήξη με το αδιέξοδο, ένας τρόπος να μας αφήσει άφωνους. Πιστεύω πως ο στόχος του Ίψεν είναι να μένουμε πάντα άφωνοι, γεμάτοι με τα ερωτηματικά μας. Οι απαντήσεις είναι προσωπική υπόθεση του καθενός.

Οι Dna (Μιχάλης Νιβολιανίτης και Αλέξανδρος Χρηστάρας) δημιουργούν την πρωτότυπη μουσική της παράστασης και επιπλέον διασκευάζουν για τις ανάγκες του έργου το τραγούδι Gloomy Sunday του Ούγγρου Συνθέτη Rezső Seress που πρωτοεκδόθηκε

το 1933 και είναι επίσης γνωστό ως "Ουγγρικό αυτοκτονικό τραγούδι" https://en.wikipedia.org/wiki/Gloomy_Sunday

Στα πλαίσια της μουσικής τους πρότασης ακροβατούν στο αόριστο χρονικό πλαίσιο που θέτει η σκηνοθετική αντίληψη , με μουσικές μεταβάσεις και ψυχολογικές διαδρομές , θέτοντας σημειολογικά την σκηνική δράση με παραπομπές σε αντίστοιχες κινηματογραφικές δράσεις.

Μουσική της παράστασης μπορείτε να ακούσετε και να κατεβάσετε ελεύθερα :

Συντελεστές :

Μετάφραση-Διασκευή-Σκηνοθεσία: Δημήτρης Γεωργαλάς

Κοστούμια: Δημήτρης Ντάσιος

Σκηνικό-Φωτισμοί: Βασίλης Αποστολάτος

Επιμέλεια δραματουργικής κίνησης: Φαίδρα Σούτου

Βοηθός σκηνοθέτη: Αλέξανδρος Μαράκης – Μπούρκας

Μουσική παράστασης : DNA (Αλέξανδρος Χρηστάρας, Μιχάλης Νιβολιανίτης)

Φωτογραφίες παράστασης : Αγγελική Κοκκοβέ

Φωτογραφίες promo : Αριάδνη Παπαπαναγιώτου

Make up artist : Ξένια Κουκά

Hair stylist : Ελεάνα Ντίνου

Επικοινωνία: Τζίνα Φουντουλάκη


Ερμηνευτές:

Έντα Γκάμπλερ : Τζούλη Σούμα

Γιόργκεν Τέσμαν : Δημήτρης Γεωργαλάς

Τέα Έλβστετ : Μαργαρίτα Βαρλάμου

Έιλερτ Λέβμποργκ : Βαγγέλης Παπαδάκης

Τζούλια Τέσμαν : Λένα Φραγκούλη

Δικαστής Μπρακ : Νίκος Δερτιλής

BIOS

Πειραιώς 84/ Αθήνα

Τηλ. : 210 3425335

Από 23 Φεβρουαρίου έως 9 Απριλίου

Κάθε Πέμπτη, Παρασκευή , Σάββατο στις 21.00 και Κυριακή στις 20.00

Διάρκεια παράστασης : 1.40

Προπώληση στο viva.gr και στο ταμείο του θεάτρου

https://www.viva.gr/tickets/theater/enta-gkampler-tou-errikou-ipsen/


Τιμές εισιτηρίων :

16 € γενική είσοδος

12 € φοιτητικό, ανέργων

5 € ατέλεια ηθοποιών (μόνο στο ταμείο του θεάτρου)







2 views0 comments
bottom of page